My Site
Instagram Twitter Tumblr
Selenophile 🌘

Purple symbolizes a person's self confidence and the miracle of life.

HOME OWNER FRIENDS STUFFS FOLLOW DBOARD NEWER OLDER

Resepi : Murtabak Maggi
Monday, February 22, 2016 - Permalink - 3 Comments

Talk talk talk || NS Yoon-G 🎧



Assalamualaikum & Hi !

Sebenarnya en dah lama dah buat murtabak megi ni tapi baru harini nak tepek dekat belog sebab kemalasan yang menggunung tinggi . Hiks . Malas lah nak cerita panjang panjang -.- Jom mula! *kenyitmata*

Bahan bahan :

1.Maggi *sue guna 2 paket
2.Telur *3 biji
3.Daging cincang / ayam *taknakpuntakpe
4.Bawang merah satu ulas


Cara cara :

1. Rebus dulu Maggi tu bagi dia lembut lepastu tos dan letak di tepi ya

2. Rebus dulu daging / ayam

3. Pecahkan tiga biji telur dalam satu mangkuk besar sikit . Okay macam ni , kalau korang guna 1 paket Maggi , 2 biji telur pun dah cukup tau . Sue guna 2 paket Maggi , so Sue guna 3 biji telur

4. Kepuk dulu telur tu sikit lepastu baru masukkan bawang yang korang mayang dan daging/ayam yang korang rebus tadi tu . Lepastu masukkan dalam 2 sudu besar stok ayam/daging yang korang rebus tadi tu . Kalau korang tak guna ayam/daging , tak payah letak la stok ayam/daging . Takyah guna kiub kiub bagai tu *kenyitmata*

5.Masukkan megi yang korang rebus tadi tu dalam bekas telur dan gaul sekata . Okay ?

(masani lupa nak kepuk dulu telur ahahaha)


6. Panaskan kuali . Kalau boleh la eh guna kuali yang tak melekat tu tau *lupa apa nama dia* yang leper tu jadi senang terbentuk . Oh ya jangan lupa letak minyak sikit .

7. Masukkan Megi korang tadi dalam kuali korang . Kalau boleh jangan masukkan semua sekali sebab nanti susah masa nak balikkan dia . Kalau guna 2 paket Maggi , bahagikan kepada 3 bahagian . Kalau guna 1 paket je , bahagikan kepada dua bahagian je . Faham ?


8. Bila bahagian bawah dah agak agak garing tu , korang balikkanlah . Bila dua dua belah dah agak garing , angkatlah . Takyah duk balikkan sampai 5/6 kali . Kang hancur >.< .

9. Tunggu Murtabak megi tu sejuk sikit lepastu baru potong petak -petak . Okay ?



 

(Ihsan google)





Labels:


3 Comment(s)


Writter



Welcome to my blog !

Sila tinggalkan jejak di Chatbox ya ! Click mana mana button 'mysite' untuk berkenalan okay ? :)
Taghboard


Credit

Template by Siti
Owner : Suraya